„Férovosť je základom množstva vecí v medziľudských vzťahoch a ja sám ju rád nachádzam vo všetkých situáciách. V Aspene je to takto nastavené,“ vraví Matúš Kováč, ktorý pracuje ako obchodný manažér.

Ako som sa pregooglil do Aspeny.

Tri kliknutia na webe, pracovné ponuky, spoločnosť Aspena - vyzerá to dobre, idem na to! Veď oni sa mi predsa neozvú len tak sami od seba. Pár pracovných pohovorov a som tu!
Proste som potreboval zmenu. Potreboval som zmeniť zamestnanie, ktoré ma už nie celkom uspokojovalo a zároveň som sa chcel posunúť v pracovnom živote, naučiť sa niečo nové. S odstupom času spomínam na toto svoje rozhodnutie ako na jedno z najlepších v poslednom čase.


Čo vlastne robím?

Väčšinu svojho pracovného času investujem do hľadania nových zákazníkov a do stretnutí s potenciálnymi zákazníkmi, veď som „obchoďák“. Klientov hľadám na webe, oslovujem na veľtrhoch, na podnikateľských misiách alebo na  kooperačných burzách. Možností je naozaj veľa. Jednoducho povedané, kontakty zháňam, kde sa dá. Na chvíľu s tým prestávam, len ak robím cenovú ponuku pre zákazníka, ktorý prejavil záujem a povedal, že takáto služba by sa mu veľmi páčila. Vtedy sa sústredím len na kalkuláciu. Je to dôležitý krok, ktorý netreba pokaziť chvíľkovou nepozornosťou.
 

Čo môžem vyzdvihnúť?

Každý asi očakáva, že tu napíšem samé pekné veci o firme, o spolupracovníkoch, pozitívum za pozitívom. Ale je to naozaj tak. Už od prvých pohovorov si nesiem pocit čestného prístupu. Férovosť je základom množstva vecí v medziľudských vzťahoch a ja sám ju rád nachádzam vo všetkých situáciách. V Aspene je to takto nastavené. Rovnaký meter pomáha zachovať spravodlivosť a tým aj dobré kolegiálne vzťahy, čo robí Aspenu v mojich očiach fajn firmou. A fajn je aj to, že platia.
 

Baví ma to.

To je asi základ. A som rád, že to tak je a že si to uvedomujem. Táto práca, práca obchodného zástupcu je pestrá, baví ma práve jej mnohotvárnosť, to, že každý pracovný deň sa v niečom líši od toho predošlého. Vyhovuje mi chodiť na stretnutia, zoznamovať sa s novými ľuďmi, reagovať na ich otázky a požiadavky a informovať ich o produktoch a službách Aspeny, o službách, ktoré sú na vysokej úrovni. Keby som tomu sám neveril, nedokázal by som ich ponúkať. A zákazník by ma odhalil.
Ísť na pracovné stretnutie a vypadnúť z kancelárie je často veľmi príjemné. Všetci odborníci hovoria, že za počítačom sa aj tak nemá dlho sedieť a ani monitor nemám správne umiestnený podľa príručky Ergonómia v kancelárii, 6. časť.
 

Pridaná hodnota môjho nového zamestnania.

V čom ju nachádzam? V osobnom živote. V Aspene som sa zdokonalil v tom, že naozaj všetky veci treba riešiť hneď a neodkladať nič ani len o päť minút. Predpokladám, že konštatovania podobného typu ste už párkrát počuli a nerád by som moralizoval. Lenže naozaj stoja za zmienku. Mne sa to pri práci potvrdilo už neraz a teraz na sebe pozorujem, že túto svoju pracovnú skúsenosť pretavujem do činností patriacich do osobného života. Nechcem tým povedať, že som bol úplný neporiadnik, no teraz mám oveľa väčšiu úspešnosť. Už to len takto udržať a bude dobre.


Plánujem pokračovať.

Neviem síce, či sa mi podarí dať monitor do správnej polohy, ktorú vyžaduje príručka, ale chodiť na stretnutia určite neprestanem. Pracovať v obchodnej sfére som sa rozhodol už pred štyrmi rokmi a ak niečo robím alebo sa niečomu venujem, tak sa na to nikdy nechcem hneď len tak vykašľať. Bola by to škoda.

MÁME TISÍCE SPOKOJNÝCH ZÁKAZNÍKOV,
STAŇTE SA JEDNÝM Z NICH

Naši zákazníci