„Férovosť je základom množstva vecí v medziľudských vzťahoch a ja sám ju rád nachádzam vo všetkých situáciách. V Aspene je to takto nastavené,“ vraví Matúš Kováč, ktorý pracuje ako obchodný manažér.

Ako som sa pregooglil do Aspeny.

Tri kliknutia na webe, pracovné ponuky, spoločnosť Aspena – vyzerá to dobre, idem na to! Veď oni sa mi neozvú len tak sami od seba. Pár pracovných pohovorov a som tu!
Jednoducho som potreboval zmenu. Potreboval som zmeniť zamestnanie, ktoré ma už plne neuspokojovalo, a zároveň som sa chcel posunúť v pracovnom živote, naučiť sa niečo nové. S odstupom času spomínam na toto rozhodnutie ako na jedno z najlepších v poslednom čase.


Čo vlastne robím?

Väčšinu svojho pracovného času investujem do hľadania nových zákazníkov a do stretnutí s potenciálnymi zákazníkmi, veď som „obchoďák“. Klientov hľadám na webe, oslovujem na veľtrhoch, na podnikateľských misiách alebo na kooperačných burzách. Možností je naozaj veľa. Jednoducho povedané, kontakty zháňam, kde sa dá. Na chvíľu s tým prestanem len vtedy, ak vypracúvam cenovú ponuku pre zákazníka, ktorý prejavil záujem a povedal, že takáto služba by sa mu veľmi páčila. Vtedy sa sústredím len na kalkuláciu. Je to dôležitý krok, ktorý netreba pokaziť chvíľkovou nepozornosťou.

Čo môžem vyzdvihnúť?

Každý asi očakáva, že tu budem písať samé pekné veci o firme, o spolupracovníkoch, pozitívum za pozitívom. Ale je to naozaj tak. Už od prvých pohovorov si nesiem pocit čestného prístupu. Férovosť je základom mnohých vecí v medziľudských vzťahoch a ja sám ju rád nachádzam vo všetkých situáciách. Takto je to nastavené v Aspene. Rovnaký meter pomáha zachovať spravodlivosť, a tým aj dobré kolegiálne vzťahy, čo v mojich očiach robí zo spoločnosti Aspena fajn firmu. A fajn je aj to, že platia.

Baví ma to.

To je asi základ. A som rád, že to tak je a že si to uvedomujem. Táto práca, práca obchodného zástupcu je pestrá, baví ma jej mnohotvárnosť, to, že každý pracovný deň je v niečom iný ako ten predchádzajúci. Vyhovuje mi chodiť na stretnutia, spoznávať nových ľudí, odpovedať na ich otázky a požiadavky a informovať ich o produktoch a službách spoločnosti Aspena, o službách, ktoré sú na vysokej úrovni. Keby som tomu sám neveril, nemohol by som ich ponúknuť. A zákazník by ma odhalil.
Ísť na pracovné stretnutie a vypadnúť z kancelárie je často veľmi príjemné. Všetci odborníci hovoria, že by ste aj tak nemali sedieť pri počítači dlhší čas, a ja nemám správne podľa príručky Ergonómia v kancelárii, časť 6, umiestnený ani monitor.

Pridaná hodnota môjho nového zamestnania.

V čom ju nachádzam? V osobnom živote. V Aspene som sa zdokonalil v tom, že naozaj treba všetko riešiť hneď a nič neodkladať ani o päť minút. Predpokladám, že konštatovania podobného typu ste už párkrát počuli, a nerád by som moralizoval. Ale naozaj stoja za zmienku. V práci sa mi to potvrdilo už neraz a teraz na sebe pozorujem, že túto svoju pracovnú skúsenosť prenášam do činností, ktoré patria do osobného života. Nechcem tým povedať, že som bol úplný neporiadnik, ale teraz mám oveľa väčšiu úspešnosť. Už to len takto udržať a bude dobre.


Mám v pláne pokračovať.

Neviem síce, či sa mi podarí nastaviť monitor do správnej polohy, ktorú vyžaduje príručka, ale určite neprestanem chodiť na stretnutia. Pred štyrmi rokmi som sa rozhodol pracovať v obchodnej sfére, a ak niečo robím alebo sa niečomu venujem, nikdy to nechcem hneď len tak vzdať. Bola by to škoda.